4e dag Safari

26 augustus 2015 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vandaag werden we gewekt door de aapjes die over ons dak heen aan het spelen en rennen waren.. haha hoe leuk is dat, en je staat toch ook gek te kijken maar leuker wakker worden dan dit heb ik nog niet meegemaakt. We hebben ons even lekker opgefrist en aan een lekker ontbijtje weer! Daarna hebben we de game walk gedaan om 7.30. Wat betekend dat je hier het park in gaat met een gids te voet op zoek naar wild maar ook alle ins en outs te horen krijgt over de natuur en het wild hun leven. Heel leuk en interessant. Onderweg kwamen we als eerst een struisvogel op haar nest tegen. Wow wat zijn die beesten hier groot in vergelijking tot in de dierentuin Amersfoort haha. Daarna verder aan de wandel en gingen we de verse sporen van giraffen volgen. Waar zijn ze?.. Jaaaaaa hebbes! En wow wat konden we dichtbij ze staan! 5 stuks met een ukkie ( zo klein is hij niet haha) van 3 weken oud. Veel foto's maken verder gingen we weer door, ja... daar!!!... een kudde gnoes!! Wow gaaf vooral als ze gaan rennen.. en ja we liepen daar dus nog steeds.. met de gids die alleen zijn stok en een first aid kit mee had. Maar toch was dit wel kikken zoals papa dit zou zeggen We liepen weer lekker een stukje verder en zagen daar een ander stuisvogelnest die verlaten was doordat de eieren niet warm genoeg gehouden konden worden omdat het mannetje een slet was en zijn aandacht over 2 nesten moest verdelen. . Ahhh...
Na dit alles en heel veel info kwamen we terug en hadden we tijd voor ontspanning even lekker op het gras en in het heerlijke zonnetje 30 graden liggen! Erna geluncht en toen mochten we om 15.00 weer voor de game drive! Was ook weer super bijzonder doordat we heel veel gezien hebben. Olifanten giraffen impala's koedoes gnoes een hyena heel gaaf en lelijk beest haha en zelf leeuwen! En dat was natuurlijk wel een hoogte puntje vooral omdat ze echt ineens naast onze auto zaten. Mams met 3 Kids WOW! Dus al met al weer een geweldige dag!!

1. Leo:
    30 augustus 2015
    he heerlijk daar zijn jullie er voor echt kikken zoals katink zeg genieten, hoor van jullie groetjes paps en een knuffel
  2. Anneke:
    30 augustus 2015
    Schitterend! Heerlijk om er een beetje bij te zijn! Weer bijzondere ervaringen die op jullie netvlies staan. Leuk om jullie verslagen te lezen! Liefs van ons XXX