Dag 21 Kaapstad Township

12 september 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Goeie avond allemaal!
Vanmorgen opgestaan als verloofde van haha toch even leuk om te zeggen ;-) voelt goed en klinkt leuk! Je zou denken dat ik als een blok geslapen heb, maar helaas heel onrustig.. En hoorde een hoop geluiden dus toch zit je te denken omdat er vlak om ons heen een hoop armoede is hier of er iets aan de hand is.. Maar goed niks gemerkt gelukkig! Na ons ontbijtje zijn we vandaag vertrokken naar Township. Township zijn hier de wijken waarbij je de kleine hutjes hebt met als dak een golfplaat en aardig wat armoede heerst. We gingen daar samen met onze gids Swai doorheen fietsen. Ga je dan met zijn 3en.. is in het begin heel ongemakkelijk maar je merkt dat hun het allemaal oké vinden. De kindjes.. ach nou dat is echt geweldig! Die springen gewoon achterop je fiets en rijden een stuk mee. Ze zeggen allemaal super lief (gemeend!) gedag. Echt te schattig! Je wil ze allemaal meenemen. We zijn er bij iemand binnen geweest die voor ons ging koken.. heel erg welkom voelde we ons en mochten alles vragen! Bij een medicinman geweest. Bepaald ritueel meegemaakt als iemand zo wil worden, dansen trommels zang.. Alles.. en natuurlijk moesten we meedoen! Haha super bijzonder om mee te maken! Dit was een heel ander stukje Zuid Afrika. . Heftig maar mooi tegelijk!
Erna zouden we de helikopter vlucht maken maar helaas. . Hij ging weer niet door. Dus toen wat anders bedacht. De botanische tuinen die wilde we ook nog graag gezien hebben. Dat was best even een tegenvaller. .. Maar ja het was mooi weer we liepen even lekker rustig, ook prima. Maar ja we komen hier om dingen te willen zien. Dus we zijn de auto in gestapt en wat straatjes bekeken die we wilde zien en andere kleine dingetjes. Erna zijn we ons lekker gaan opfrissen voor het avondeten eten. Want vanavond is de avond dat we gaan eten bij een restaurant wat Lakshmi heeft uitgekozen en cadeau doet aan ons. Super leuk! Dus om 18.00 erheen, drankje uitzoeken en toen mochten we zelf mee doen met een drum sessie. Erna lekker eten,veel en van alles wat maar heerlijk! En kwamen ze tussendoor een super leuk optreden geven! Echt te leuk dit, dus Laks goed uitgekozen. We hebben echt een topavond gehad. Nu weer de oogjes dicht en kijken of er morgen de vlucht en de sprong doorgaan.. Veel liefs en een dikke kus ons

1. Anneke:
    13 september 2015
    Weer een heerlijk dagje geweest, zo te lezen. Wat leuk dat jullie zo de Afrikaanse cultuur kunnen proeven! Dat mogen wij binnenkort in Suriname, ook zo bijzonder!
    Hopelijk kunnen jullie vandaag wel de lucht in....
    Veel liefs van ons!
  2. Leo:
    13 september 2015
    hoi lekker maar weer genieten ,he lekker je eigen dingen doen is mischien ook wel leuk , toch verrassingen . groetjs paps en de knuffels ze zijn er nog alle 4 ;-) :-)