Dag 18 van Stellenbosch naar Houtbaai

9 september 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Lieve allemaal!
Echt super leuk om jullie reacties steeds te lezen, we hopen toch dat jullie het zo een beetje mee kunnen krijgen wat we allemaal meemaken. En natuurlijk ook voor onszelf, want jemig je vergeet ook snel dingetjes als je zo'n soort reis maakt..

Vandaag stonden we lekker wat later op, we hadden niet heel veel haast en het ontbijt starte om 8.00, dus 8.00 we where there! Weer aan de mega omelet, dat krijg je iedere keer weer en muesli en geroosterd brood.. Nou je snapt wel de kilo's vliegen eraan haha.. dus om 8.45 zaten we in de auto onderweg naar houtbaai met weer prachtige tussenhaltes! Allereerst kwamen we aan bij muizenberg, leuk lief klein pittoresk dorpje gezellig en leuk om te kijken naar alle surfers. Daar staan ook de welbekende gekleurde huisjes. Na een aantal kilometer kwamen we aan bij simons town met weer een stunning kustlijn! Toen was Builders bay aan de beurt, waar weer enorm veel pinguïns leven, er zijn er hier een hoop gered door een aantal erge olierampen, werden ze volledig schoongemaakt en weer terug gezet. Ze zwommen zelf terug naar de plek waarvan ze kwamen. Heel bijzonder. Nu worden ze door deze gebieden volledig beschermt! Maar erg leuke beesten om te zien, klunzing en schattig. Toen zijn we door gereden naar Cape point en kaap de goede hoop. Wow echt heel mooi! Dit moet je echt gezien hebben! Het is een enorme rotsformatie super mooie zee, walvissen die je kan zien van bovenaf. Heel erg mooi.!! We zijn helemaal naar het puntje gelopen en dat was meer dan de moeite waard. Het is het meest zuidelijke puntje van de kaap, (niet van Zuid Afrika ) PRACHTIG! Vanuit daar was houtbaai aan de beurt waar we om 17.00 echt in moesten checken.. natuurlijk kwamen we onderweg ook weer van allerlei moois tegen, en kan het haast niet vertellen hoe mooi het is. Gewoon zien dus ;-) Weer hebben we nu een super fijne lodge getroffen. Met een tip om bij Kitima te gaan eten, thais... Mensen van ver komen hierheen om daar te eten. Nou dat moesten we proberen.. en Ppff ik lijk 3 maanden zwanger zo vol ik nu zit.. lig op bed lekker uit te buiken! En zo lekker slapen! Op naar Cape town! Dikke kus van ons!

1. Maarten:
    Hoi Moppies,
    Goed om al die verhalen te horen van jullie , word er vrolijk van :)
    Lijkt me inderdaad heel bijzonder om al deze ervaringen op te doen. geniet van de indrukken , een niet te veel anders hebben we een walvis erbij in de familie:)
    Groetjes van Carla en Maarten
  2. Anneke:
    10 september 2015
    Fantastisch, wat een leuke ervaringen allemaal! En wat een mooie foto's! Hier kunnen jullie nog heel lang van nagenieten! Veel plezier en een dikke knuffel van ons
  3. Leo:
    10 september 2015
    ok dan lekker buikie vol maar die is er morgen echt wel weer af,he goetjes ray en katink we spreken mekaar weer blijf het zeggen genieten, groetjes paps en knuffel ;-)