Dag 17 De walvissen tour in Hermanus en Stellenbosch verkennen! (WIJNPROEVEN!)

8 september 2015 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vandaag weer erg vroeg op want de walvissen tour ging gisteren de 7e niet door dus verzet naar vandaag, maar daardoor moesten we vanuit Stellenbosch vertrekken. Dus wekkertje om 6.30 en gaan.. Maar het verkeer viel vies tegen. Dit waren we niet meer gewend, we stonden gewoon in de file! Nou dat hebben we afgelopen 16 dagen niet meer gehad! Heerlijk trouwens deze rust en ruimte, wat mis ik dat toch in Nederland. Maar gelukkig kwamen we op de minuut op tijd aan. Ppffieuw! Dus Ray natuurlijk even een plasje plegen en de boot op, laat die walvissen maar komen! En wow we werden niet teleurgesteld! Eerst 2 een moeder en haar jong waarvan het jong even een mooie sprong voor de boor deed en later zagen we nog 2 walvissen, zo mooi en indrukwekkend om die dieren zo groot als ze zijn en dan zo dichtbij te zien. Echt super! Daarna zijn we weer terug gereden naar Stellenbosch voor wat leuke wijnproeverijen. Eerst zijn we naar Warwick gegaan, waar we op zich lekkere wijn gedronken hebben maar we hadden beter gehad, dus nu dachten we misschien is het de streek want gisteren hadden we topwijn in een andere streek.. Dus wij terug naar die streek en dus maar 1 uitgepikt en dat werdt Tokara.. Nou!... wow wat een lekkere wijn we konden gewoon niet kiezen! We vonden ze ook echt allebei, ja allebei, lekker!! Dus we hebben maar 6 stuks besteld van 3 en die worden thuis bezorgd (hihi, klinkt wel decadent.. ) Daarna toch snel nog 1 meegepakt die ook daar zat en in Nederland wel bekend is, Zorgvliet. Maar.. nee dit was hem toch niet vergeleken bij Tokara en de allereerste die we hadden gisteren Delaire Graff! (Kunnen we ook thuis bestellen en laten bezorgen, even gecheckt haha).
Daarna genoeg van de wijn zijn we in het centrum een leuke tent op gaan zoeken en daar hebben we weer een mega goede steak gegeten! Is hier niet normaal zo lekker.. En toch maar een flesje wijn erbij van het merk Tokara we zaten tenslotte bij het Wijnhuis ;-)
Dus genoeg van de wijn en voldaan van weer een heerlijke dag naar onze lodge en lekker gedouched in onze buitendouche kacheltje aan en lekker nagenieten!
Wat zijn we rijk met al dit moois!
Veel liefs van ons!

1. Joke:
    9 september 2015
    Hoi saampjes, wat een super vakantie ! Walvissen dat is wel koel om te zien. En dan Raymond aan de wijn wie had dat gedacht. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.!! Liefs dikke knuffel. Xxx
  2. Anneke:
    9 september 2015
    Wat hebben jullie het toch slecht..... Super leuk al die belevenissen! Ik verheug me op alle verhalen en foto's!
    Liefs van ons xxx
  3. Leo:
    10 september 2015
    hoi alweer is weer wat anders als safari wijntje proeven is ook lekker ga nog even verder genieten hoor van jullie, groetjes paps en de knuffel ;-)
  4. Leo:
    10 september 2015
    lekker wijntje is wat anders dan dieren spotten ,maar ook wel eenkeer leuk om te doen toch genieten maar weer , groetjes paps ende knuffel ;-)