Dag 6 van Kruger naar Mkhaya.

28 augustus 2015 - Mkhaya Game Reserve, Swaziland

Vandaag weer op tijd op dat wil zeggen 5.15 gaat de wekker spullen pakken en zo gauw mogelijk kijken wat we weer voor prachtig's gaan beleven vandaag. We waren 10 min weg en we zagen een jakhals oversteken met een mooi lapje vlees. Geweldig om te zien. Een verderop een hyena en dit zijn toch de dingen dat je niet ziet als je er niet zo vroeg uitgaat... maar de trip erna is op naar Swaziland! Nou daar kwamen we bij de grens.. haha wat een beleving is dat. Ik heb een nieuw paspoort maar die zit nu al bijna vol met stempels.. ene loketje na de andere. Maar dat zijn ook de charmes! Maar ja dan kom je in Swaziland. . Dat was even schrikken met de armoede hier. Kindjes op blote voeten rennen. Kleine hutjes waar ze in wonen. Je gaat echt terug in de tijd. Heftig om te zien maar toch ook bijzonder. Wat is geluk... tja.. denk daar eens over na.
Daarna ja... haha kwamen we aan in de stad (Manzini) even wat kleins eten. Een Pie.. Erg lekker by the way Stap je uit de auto als enige blanke. . En voelde me wel lichtelijk ongemakkelijk als er groepen mannen aan het kijken waren. Dus ik zei Uhmm... Ray reken die Pie ff gauw af.. we gaan! Niks anders de hand gewoon een bepaald gevoel wat je dan krijgt. Dus wij weer verder en wachten op een bepaald punt op de Ranger. En daar gelijk een kleine tour gehad. Nou en dan kom je aan bij je lodge. In het donker, allemaal kaarsje neergezet richting je hutje. Geweldig! Zo mooi gaaf en bijzonder weer! Even op onderzoek waar we slapen is een stenen rond hutje zonder ramen deur of iets en slapen maar. Haha super leuk! Toen het avondeten en daar een geweldige traditionele dans en zang gezien! Prachtig mooi! En ja wij hebben onze Hollandse moves ook nog even laten zien weer genoten deze dag! Op tijd het bedje in en weer vroeg op!
Trouwens iedereen super bedankt voor alle leuke reacties en jullie meeleven! Super tof!

1. Leo:
    31 augustus 2015
    top huis zo aan het meer kunnen de dieren zo binnen lopen groetjes paps en een knuffel
  2. Anja Bon:
    12 oktober 2015
    Zit nog ff je vakantieblog te lezen en zelf alles her te beleven. Ik had precies hetzelfde in Manzini brrrrrrr snel gelg gepind , wat boodschapjes en wegwezen. Vreemde sfeer hè daar?